2012/03/30

Recenze: Kelly Clarkson – Stronger

Kelly Clarkson ovládá rádia a hudební televize po celém světě. Čím to je? Co přináší nového do světa hudby s novým albem Stronger? Stane se některá ze skladeb opravdovým hitem, který budou poslouchat i naše děti? Čtěte novou recenzi.

Tracklist: Mr. Know It All, What Doesn't Kill You (Stronger), Dark Side, Honestly, You Love Me, Einstein, Standing In Fron Of You, I Forgive You, Hello, The War Is Over, Let Me Down, You Can't Win, Breaking Your Own Heart
Pilotní singl: Mr. Know It All
Datum vydání: 24.10.2011
Label: Sony Music

Celkové hodnocení: 7/10

Známá zpěvačka Kelly Clarkson vydala před půl rokem své nové album Stronger. Z něho můžete znát již dva singly „Mr. Know It All“ a také „Stronger (What Doesn´t Kill You)“. Právě tyto dva singly mě donutily se o Kelly zajímat. Co nábízí její nové album? Pojďte se na to podívat spolu s námi.
Ještě před albem „Stronger“ přišla Kelly s novou deskou. Ta však nebyla až tak komerční, jak se čekalo, a Kelly se opět stáhla do ústraní. Teď přichází s novým albem, které je nabušené americkým poprockem. Dá se říct, že je to taková vizitka, jak má současný poprock vypadat.
Musím říct, že album Kelly Clarkson bylo pro mě obrovským oříškem. Po prvním poslechu mi všechny písně splývaly, až jsem nakonec ani nevědel, která píseň je která. Po druhém poslechu to bylo už lepší a začínám rozeznávat i některé písně. Až na třetí pokus se mi to podařilo. Úkol vyřešen!

Celá deska začíná pilotním singlem „Mr. Know It All“, což je typická popová skladba, která vás neurazí ani nepotěší. Druhou skladbou na albu se stala píseň „Stronger (What Doesn´t Kill You)“. Skladba je dynamická a energická. Pochybuji, že se při tomto songu udržíte na židli. Popřípadě si začnete alespoň broukat nebo podupávat do rytmu. Třetím singlem z alba má být skladba „Dark Side“. Musím podotknout, že je to dobrý výběr. Tato píseň je založena hlavně na refrénu. Takže opět trefa do černého.

Se skladbou „Honestly“ ubíráme na rychlosti. Pátá v pořadí je „You Love Me“. U tohoto tracku mi nesedí výšky Kellyina hlasu, které jsou rušivým elementem v celé skladbě. A přichází jedna z nejzajímavějších písní na albu - „Einstein“. Zajímavá je hlavně svým zvukovým podkladem. „Standing in front of You“ je přijemná táhlá balada. Dávejte si pozor na skadbu „I Forgive You“. Zdánlivě tichý začátek se změní na rychlý refrén. Svěží letní kytarovka, tak takhle bych charakterizoval skladbu „Hello“.

Přicházíme k desáté písni na albu. Tou se stal song „The War Is Over“. Skladba je oproti ostatním skladbám na albu výrazně pomalejší. Následuje „Let It Down“ s výrazným refrénem. Skladba „You Can´t Win“ patří mezi jedny z nejrychlejších na albu. Opět zde naleznete výrazný zvuk elektrické kytary. A posledním songem na standardní verzi alba se stala píseň „Breaking Your Own Heart“. Zajímavá táhlá balada, ve které mi připomíná hlas zpěvačky trochu barvu hlasu její kolegyně Katy Perry.

Na deluxe verzi alba naleznete ještě pět dalších tracků – Don´t You Wanna Stay (ft. Jason Aldean), Alone, Don´t Be A Girl About It, The Sun Will Rise a Why Don´t You Try. Z těchto písní je nejvýraznější asi duet Kelly Clarkson s Jasona Aldeana. Piánová skladba (tedy alespoň na začátku), která zavání country. Podle mě je to nejlepší skladba na albu. Škoda jen, že není na standardní verzi alba.

Konec dobrý, všechno dobré. I aktuální album Kelly Clarkson je dobré. Musíme říci „pouze dobré“. Kelly sice s ničím novým nepřišla, ale ani nezklamala své posluchače. Skladby z tohoto alba se budou hrát ještě několik měsíců, pak však určitě upadnou do zapomění. Album však stojí za poslech. Když si ho pustíte v autě nebo doma při dělání domácích úkolů, určitě tím potěšíte i své přátele. Konečný verdikt od nás zní 7/10.