2012/03/24

Recenze: Aura Dione - Before The Dinosaurs

Originální, mystické, prostě nádherné. Nové album od Aury Dione je jednou z nejlepších popových nahrávek, které jsem za celé roky slyšel. Čím mě tato mladá slečna z Dánska tak okouzlila? To se zaručeně dozvíte, pokud si přečtete mou novou recenzi.

Tracklist: Geronimo, Reconnect, Friends, In Love With The World, What It's Like, Into The Wild, Masterpiece, Where The Wild Roses Grow, America, Recipe, Superhuman, Before The Dinosaurs, Deja VooDoo
Datum vydání: 13.2.2012
Pilotní singl: Geronimo
Celkové hodnocení: 9/10

Před třemi roky se zde zjevila jako blesk z čistého nebe. S hitem „I Will Love You Monday (365)“ zazářila hlavně v německy mluvících zemích. Její fanouškovská základna je velká a s novou deskou si získá určitě spoustu dalších příznivců. (Třeba mě!) Že netušíte, o kom to vlastně mluvím/píšu? Pokud jste si mysleli, že píšu o dánské zpěvačce jménem Aura Dione, tak jste si to mysleli správně.
Nová deska byla velice očekávána, zvláště u našich západních sousedů. Zpěvačka v Německu opět boduje. Čím tato hnědovláska okouzlila zrovna německy mluvící publikum? Na to se pokusíme přijít v následující recenzi.

Co se vám představí, když se řekne Německo a hudba? U mě to jsou Scooter, Tokio Hotel či Rammstein. Když vyslovíte v České republice spojení „Tokio Hotel“, zní vám to jako nadávka. Skupina Rammstein, tak to je daleko jiné kafe. Půlce národa se vybaví asi nějavětší hit této kapely - „Amerika“. No a Scooter – to jsou ti s tím obarveným blonďákem, který si stále hraje na mladého. A co Aura Dione? Mně se tedy na první dobrou nic nevybaví. Možná je to ta neposkvrněnost. Tuto holku si prostě nemůžete zaškatulkovat!

Pojďme však k podstatnější části. Zpěvačka otevírá své druhé řadové album pilotním singlem „Geronimo“. Skladba nebyla vybrána za pilotní singl nadarmo. Je velice chytlavá a kopíruje malinko bývalý styl Lady Gaga  (obzvlášť na začátku skladby), který se osvědčil. Po rozbouřené úvodní písni přichází plouživá balada s rytmičtějším a rychlejším refrénem - skladba "Reconnect". Třetí skladbou na albu je píseň „Friends“, kterou zpěvačka nazpívala s Rock Mafií. Tato skladba je podobně chytlavá jako „Geronimo“ a Aura v ní má zajímavou polohu hlasu. „In Love With The World“ je typická R&B skladba, která nikoho neurazí. Ve skladbě „What It´s Like“ můžete slyšet dokonce i elektrickou kytaru. Nečekejte však žádný rockový nářez. Skladba je taková pohodovka na klidné usínání.

A jsme v polovině alba. Šestou skladbou na albu je píseň „Into The Wind“, kde zpěvačka skvěle prokazuje, že není pouze domina tanečních parketů, ale že má i nějaké city. V srdceryvné baladě si vede Aura přímo skvěle. Šťastnou sedmičku ukořistila píseň „Masterpiece“. Podklad skladby mírně připomíná hudbu orientu smíchanou s elektrickými katarami. Nechybí samozřejmě dynamický refrén. Nadcházející skladba „Where the Wild Roses Grow“ má zajímavý podklad. A je tu asi nejpovedenější skladba z celého alba. „America“ má veliký hitový potenciál a zároveň tuto skladbu doplňuje futuristický refrén. Pokud se zaposloucháte do písně „Recipe“, tak v ní uslyšíte i mandolínu. Právě tento hudební nástroj vyjádří skvělou náladu skladby. Jen se neubráním srovnání se singlem „Somewhere Over The Rainbow“.
Před námi jsou poslední tři kousky z alba. Skladba „Superhuman“ má veliký hitový potenciál už díky refrénu, ve kterém se opakuje „She´s A Superhuman“. Tak tato skladba se v rádiích bude hrát určitě dlouho! Předposlední skladba dala celému albu název „Before The Dinosaurs“. Rytmická skladba, která není náročná na rozsah. Poslední skladba na albu má mystický název „Deja VooDoo“. Musím říct, že pokud bych slyšel tuto píseň na začátku alba, tak bych vypínal svůj přehrávač. Tento song dala Aura na album pouze jako iTunes bonus, i když si myslím, že by udělala lépe, kdyby ji vůbec nezveřejňovala.
Nová deska Aury Dione mě hrozně překvapila. Nedával jsem jí moc nadějí. Čekal jsem, že kromě písní „Geronimo“ a „Friends“ už nebude mít album co nabídnout. Zmýlil jsem se a už se těším na další poslech tohoto alba. Je fakt skvělé a vřele vám ho doporučuji. Škoda jen, že Aura není tak „profláknutá“ po celém světě.

Za tohle album si určitě zaslouží 9/10. A to jenom kvůli poslední písni a také proto, že 10ku může dostat jenom Bůh!